1.12.2010 г.

Пазете задния си двор!

     Национална Антиспин кампания? Чудесно! Да покажем на хората, че трябва да се пазят (ако случайно не знаят)? Още по-чудесно! Да покажем съпричастност към  носителите на ХИВ и болните от СПИН? Супер! Да се опитаме да постигнем тези цели чрез пошло подобие на рекламен клип? Е... Нещо не е както трябва в тази идея. Или поне така ми се струва.
Министреството на здравеопазването леко се оака, ще ме прощавате за израза, с жалкия си опит. За все още незапознатите, въпреки че се съмнявам да има такива, за това ще говоря: 
     Какво не му е наред ли? Дори няма да отбелязвам, че т. нар. „вирус” прилича на онези, които владеят всичко от Великата фаянсова стена до дълбините на Канала. Нека да приемем, че всички бактерии си приличат, пък „бактерия” е почти като „вирус”, нещо такова.
Употребата на вулгарен език обаче е абсолютно неприемлива. Вероятно целта е била да се популяризира кампанията пред младите хора, които „така говорят”. Е, изненада, НЕ ГОВОРИМ ТАКА! Чудесно е, че сме изградили подобаваща представа. Както и да е. Мисълта ми беше, че идиотски-нарисувана бактерия, която ми обяснява, че „ми влиза през парадния вход или през задния двор, че понякога и през свирката, или пък заради общите игли” не ме навежда на мисли като „Ей, би трябвало човечеството да отделя повече внимание на тези неща, що не отскоча да си купя кутия презервативи!” Не, това, което се завъртя в главата ми първия път, когато видях клипа, беше по-скоро нещо като „Леле, това е тъпо, никой не говори по тоя начин, защо поне веднъж не вземат да се отнесат адекватно по сериозна тема?”
     Освен това, „Ще ви хакна цялата имунна система”? „Антивирусна програма”? I meen, seriously? Компютърна метафора? Нуместно е първата и най-цензорирана дума, за която се сещам.
След което доброто побеждава злото, презервативът скача и улавя зелената (що пък трябва да е зелена?) гадост, светът е спасен, всичко е точно. Защото, нали, то това се предава само по полов път, пък, ако има презерватив, значи няма начин да има проблем. Което от своя страна води до обида към носителите на ХИВ и болните от СПИН, обявявайки ги най-малкото за безотговорни.
      Общо взето родното МЗ за кой ли път прави трогателен опит за добро дело, ама нещо не става по план. Общите реакции, като че ли, са общо взето в емоционалния диапазон на „тъпо ми е” – „противно ми е” – „обидно ми е” – „реве ми се”. Едва ли точно това е бил първоначалният замисъл, а?

Няма коментари:

Публикуване на коментар