На всички ни, предполагам, ни е писнало от подобни съобщения. И повечето от нас, предполагам, си мислят, че получаването им е неизбежно. Не е така. Време е да се изправим срещу мобилните оператори и да извоюваме правото си на сън, необезпокояван от спам-съобщения в 3 през нощта. Време е да се бием за правата си! (Или нещо в този дух, май малко се увлякох...)
Обратно на темата. Основната идея, която се опитвах да изразя, е в самото си начало провокирана от SMS-ите с подател „9999”, които някак особено влияят на нервната ми система. По-точно - провокират у мен едни деструктивни настроения, които обаче няма да описвам. Не това е важното. Важното е, че не съм единствената, която мисли по този начин. Затова потърсих информация за това как да се отърва от тази досада. И попаднах на една статия във вестник „Капитал”, провокирана вероятно от настроение, сходно на моето. Ще си позволя най-безсрамно да цитирам част от нея.
- Ако ви изпращат съобщения за маркетингови цели, вие можете да изразите вашето несъгласие вашите данни да бъдат използвани в бъдеще за получаване на такива съобщения (чл. 261, ал. 3 ЗЕС). В този случай лицето, което ви изпраща тези съобщения, е длъжно да се съобрази с това ваше желание. Упражняването на това право не може да се обвърза със заплащането на такса.
- Операторите могат да използват вашите данни с цел извършване на маркетингови проучвания на пазара. Ако сте дали съгласие при подписване на договора, то може да бъде оттеглено по всяко време без заплащане на такса (чл. 250, ал. 9 ЗЕС).
-Ако операторът откаже да се съобрази в вашите желания, вие можете да се обърнете към Комисията за защита на личните данни в едномесечен срок от нарушението, която задължава оператора да спази своите задължения по закон.
Ето и цялата статия:
Ситният шрифт не е всемогъщ Не знам дали има смисъл да пиша нещо повече. Всъщност, съмнявам се. Затова благодаря за вниманието и помнете, деца, че имате права и от вас зависи да ги защитите.
Няма коментари:
Публикуване на коментар